BURSA BÜYÜK MÜBADİL BULUŞMASI - Halime SARISAKAL


Halime SARISAKAL- Kuşadası Selanik Mübadilleri, Rumeli Göçmenleri Derneği Bşk. Yardımcısı

23-24 Temmuz Lozan Antlaşması ve Mübadelenin 99. yıldönümü nedeniyle Nilüfer Belediyesinin olağanüstü organizasyonu ile Türkiye 'nin dört bir yanından katılan Mübadil kuruluşlarının buluşmasına Derneğimizi temsilen 8 kişi olarak katıldık. 

Görükle Mübadele Evinde güzel ikramlarla ve davul zurna eşliğinde karşılandık. Çok güzel düzenlenmiş Mübadele Müze Evini gezip, Lozan Mübadilleri Derneği yöneticileri ve gelen konuklarla tanıştık. 











CHP genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu 'nun STK başkanları ile yapacağı özel toplantı için başkanımın vekili olarak katılmam gerektiğini öğrenince diğer başkanlarla birlikte toplantı salonuna gittik.

Söylediklerine göre 180 STK nın katıldığı bu toplantıda yarım saatlik bir soru-cevap süresi ayrılmış. Nilüfer Belediyesinin Mübadil katkısını ve diğer sohbet ettiğim derneklerin de belediyelerden gördüğü destekleri duyunca, bu konuda bir şey yapmayı ve bu fırsatı değerlendirmeyi istedim. 

Söz aldım (o kalabalıkta büyük şanstı söz alabilmem) derneğimi ve kendimi tanıttım. Kültürel faaliyetlerin tanıtımı ve paylaşımı konusunda oldukça başarılı çalışmalar yapan bizim gibi derneklerin yerel yönetimlerin desteği ile daha güzel çalışmalar yapabileceği, daha güzel yerlere gelebileceğini ve Nilüfer Belediyesinin de buna güzel bir örnek oluşturduğunu söyledim. Ancak Kuşadası'nda bunun mümkün olmadığını, hatta geçen donem Belediye başkanı ile yapılan on yıllık protokolün tek taraflı bozularak iptal edildiğini ve belediyeye ait evimizden çıkarıldığımızı söyledim. Yerel yönetimlerden yardım bekliyoruz dedim. 

Sn Kılıçdaroğlu, önce böyle bir konuyu gündeme getirdiğim için çok teşekkür etti, yanında bulunan Sn Faik Öztrak'ı bu konuyu araştırıp nedenini öğrenerek cevaplaması ve sonuclandirması talimatını verdi. Bize dönüş yapacaklarını söyledi. Ben de teşekkür ettim. 

Toplantı çıkışında da bir çok kişi (başkan) tarafından önemli bir konuyu gündeme getirdiğim için tebrik ve teşekkür aldım.






Toplantı bitiminde servislerle diğer arkadaşlarımın da bulunduğu etkinlik alanına götürüldük. Görükle Stadı etkinlik için çok güzel hazırlanmıştı. Orada da Kemal Kılıçdaroğlu ve İlber Ortaylı 'nın Mübadele ile ilgili konuşmalarını dinledik.







Ardından Lozan Mübadilleri Korosu çok güzel bir konser ve dans şöleni sundu, hep birlikte coştuk 





Bu arada yemekler ve yemek servisi de mükemmeldi. O kadar kalabalık bir gruba harika hizmet ettiler. 
Gece konaklayacağımız yer yine Nilüfer Belediyesi tarafından ayarlanmıştı ve orada da rahat ettik. Sabah kahvaltinin ardından konferansların yapılacağı Kültür merkezine gittik. İlk oturumda Lozan ın tarihçesi ve gazete manşetleri , ardından Mübadele ve Sanat konusu uzmanlar tarafından anlatıldı.


Ben ailemin sağlık problemleri nedeniyle 2. Oturuma katılamadım ve katılımcılarla olan fotoğrafta yer alamadım. Ama arkadaşlarım öğleden sonra yapılan Gölyazı ve Misi gezilerine de katıldılar.



Bu arada derneğimizin hediyesini Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem 'e takdim ettik.


Sonuç olarak Nilüfer Belediyesi'nin bu çok büyük organizasyonu ufak tefek aksaklıklara rağmen çok güzeldi. Çok iyi çalışıp organize olmuşlardı. 
Mübadil DERNEKLERİ içinde en organize olup, adını duyuran dernek olduk diye düşünüyorum. Yaka rozetlerimiz , logolu çantalarımız ve dernek flama ve pankartımız ile dikkat çektik. Tek eksiğimiz yanımıza derneğimizin kartvizitini almayışımızdı bence .
Bu arada Nilüfer Belediyesi , İlber Ortaylı'nın "İnsan geleceğini nasıl kurar" kitabını, Lozan Mübadilleri Vakfı 1 adet baskılı kupa ve Gemlik Belediyesi anı pulu hediye etti.


Bana göre çok güzel geçen iki gündü , birlikte olduğumuz arkadaşlarıma tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Bize bu fırsatı sunan derneğime ve başkanımız Ahmet beye de teşekkürlerimi sunuyorum.

1950 lere kadar Bayram olarak kutlanan Lozan, umarım bundan sonra da Bayram olarak kutlanmaya devam eder. 100. Yıl için kutlaması için fikir önerilerini de siz değerli üyelerimizden bekliyoruz.





BURSA BÜYÜK MÜBADİL BULUŞMASI - Halime SARISAKAL BURSA BÜYÜK MÜBADİL BULUŞMASI - Halime SARISAKAL Reviewed by Mübadele Kusadasi on 10:40 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.