Ziyaretçilerden Sergi İzlenimleri..

"Aile Öyküleri ile Kuşadası Mübadil Kuşaklar-3" Fotoraf Sergimizi (22-29 Ocak 2018) gezen ziyaretçilerin yazıp imzaladıkları  izlenimlerini paylaşıyoruz...

ÜLKÜ ARISOY, 22 Ocak 2018 :
"Çok güzel bir sergi, Her ailede genellikle bir mübadil var. Zevkle gezdim. Bir broşür yapılmasını isterdim."


BEYAMİ UZUN, Mak. Göç. Der. Gen. Mrk. Y.K. Üyesi, 22 Ocak 2018 : 
"Suyun karşı tarafı, Balkanların Makedonyasından1938 yılında İzmir Karşıyaka'ya göç eden bir ailenin son çocuğu, sonçesi olarak, muhacirliğin, mübadilliğin ve göçmenliğin ne olduğunu çok iyi bilen Makedanyo Göçmeni olarak bu yapılan etkinliğe emeği, katkısı, yardımı geçen tüm bireyleri kutluyorum. Karşıyaka'dan Kuşadası'na uzanan köprünün bir ayağı olarak, sağlık-sevgi ve başarılarınızın devamını diliyorum. Saygılarımla."


DİLEK KÜLAHÇI, Baba tarafından Selanik, anne tarafından Makedonya, Pursocan Mübadil Torunu, 23.01.2018:
"Kökler önemlidir. Bizler Kuşadası'nda yaşayan 2. ve 3. kuşak mübadil ailelerin çocukları olarak aile büyüklerimizden öğrendiğimiz kadarıyla mübadelenin ne zor bir şey olduğunu idrak ettik. Ait olduğu topraklardan koparılarak yepyeni bir gelecek için başka diyarlara gelerek, yepyeni kökler saldılar onlar... Hepsini rahmetle ve özlemle anıyorum" 


Ö. YAŞAR ÖZÜPAK, 23.01.2018:
"Anadolumuza mübadele senelerinde renk getiren, meşekkat ve kültürlerini taşıyan bu nesile çok şeyler borçluyuz. Günümüz Türkiyesi'nde, nerden geldiğimizi hatırlatan bu sergiye biraz hüzünle; biraz gıptayla ve saygıyla hazırlayanlara selam olsun!..."


KAZIM ZAİM, 23.01.2018 :
"Çok güzel bir çalışma. Bu görsel olanı. Bir de geç de olsa ses ve görüntülü arşiv gerek. Yunanakiler çok daha önce yaptı. Biz de yapalım. Tebrikler."


NERMİN BARCALI, Emekli Türkçe Öğretmeni, 23.01.2018 :
"Açılışa katılamadım, bu gün gezdim sergiyi. Ellerinize sağlık, çok güzel bir çalışma olmuş. Ancak özlem hep bir yerlerde bıraktığımız.."


VEHBİ AKŞİT, Kuşadası Müftüsü :
"Ben de bir mübadil dedenin torunuyum.  Dedem, babaannem Selanik Mübadili. Annemin babası ve annnesi Bulgaristan mübadili. Sakarya'nın Sögütlü ilçesi  Tokmaklıdere ve Soğucak köylerine yerleşmişler.  Hannne sayısına göre ev ve arazi verilmiş. 
Dedemin (babamın babası) yedi çocuğu olmuş. İki kız, beş erkek. Dedem babamı Hafızlık Eğitimi için İzmit'e götürmüş. Eti senin, kemiği benim misali hocaya teslim etmiş. Babam hafız olmuş, Köylerde imam olmuş. Bizler doğmuşuz. Bayramlarda köye dedeme gidince, elini öperdik. Harçlığımızı verirdi.  
Dedemin bir odası vardı. Bayramda gelen çocukları o odaya gider, elini öper bayramlaşırdı. Dedem oturduğu yerden elini öptürürken, babam gelince oturduğu yerden ayağa kalkar, babama elini öyle öptürürmüş. Babam, amcalarımdan küçük olmasına rağmen bunu gören amcalarım babama sormuş:  
"-Baba bu Enver (babamın adı) bizden küçük, sen o gelince ayağa kalkıp elini öptürüyorsun. Ama biz ondan büyüğüz. Oturduğun yerden elini öptürüyorsun," deyince dedem: 
"-Evlatlarım benim hürmetim onun yaşına değil. O hafız, Kuranı ezberlemiş. Benim hürmetim Kuran'a" der.  
O büyük nesil, kendisi Kuran okumayı belki bilmezdi ama Kur'an-ı Kerim'e hürmeti büyüktü. Böyle bir sergiyi ziyaret edince, dedem aklıma geldi. Ruhun şad olsun Veli dedem.  
Dernek yönetimine, üyelerine, düzenlemede emeği geçen herkesi herkesi tebrik ediyor, teşekkür ediyorum."


FEYHAN HAMURLUOĞLU, Halkla İlişkiler Uzmanı, Mübadil Torunu, Söke :
"Özellikle zaman ayırıp Söke'den geldim. Kızım ve arkadaşlarımla. Benim ailem de Selanik mübadili. Eşimin ailesi de Girit ve Yugoslavya Macırı. Çok duygulandık. Teşekkür ederiz. Emeklerinize sağlık. Özellikle Şeyma Hanıma ilgilendiği için teşekkürlerimi sunarım. "


GÜRCAN AKTEN :
"Sergi çok güzel. Pek çoğu göç etmiş büyüklerimizin sergilendiği bu güzel çalışmayı  yapanlara sonsuz teşekkürler. Ben, Selanik göçmeni Tabak Hüseyin'in büyük kızı. Ne yazık ki acımızdan bu sergi için birşey yapamadık. Şu hayatta olanlara sağlık ve güzel günler. Rahmetli olanlara  ruhlarının şad olmasını diliyorum."


NERİMAN İNCE :
"Derneğinize sonsuz teşekkürler ederim. Bizleri çok eskilere götürdüğünüz için teşekkürler.."

YILMAZ ÖZDEMİR, 27.01.2018 :
"Göçmenler ve alevilerdir Türkiye'nin gülen yüzü. Ülkemizin Cumhuriyetinde de , uygarlığında da payları büyüktür onların...."

SERGÜN GÜLMEN, 29.01.2018 :
"Bu güzel sergiyi hazırlamada emeği geçen bütün üyelerimize sonsuz teşekkürler. Özellikle çalışmalarından dolayı  Ahmet Bey'e ayrıca teşekkürler..."

 İSMET AKSU :
"Rumeliden başlayıp Anadolu'nun çeşitli yerlerinde(Erdek-Karşıyaka, anne ve babam) sona eren hayatlar... 
Sizler, en büyük hemşerimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi "terkedilmiş topraklarımızın en güzel hediyelerisiniz". 
Toprağınız bol, mekanınız cennet olsun. Nurlar içinde yatın. Mübadele'nin getirdiği ayrılık acısını en güzel anlatan türkü sizlere gelsin.  
Bir fırtına tuttu bizi, deryaya kardı,
O bizim kavuşmalarımız mahşere kaldı.."

Ziyaretçilerden Sergi İzlenimleri.. Ziyaretçilerden Sergi İzlenimleri.. Reviewed by Mübadele Kusadasi on 14:45 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.