Didim'li Mübadiller Atalarını andı..

Kurtuluş Savaşı sonrası İstanbul ve Batı Trakya haricinde Türkiye'de yaşayan Rumlar ile Yunanistan'da yaşayan Türklerin mübadele edildiği 1924 yılında o zamanki adıyla Yoran, şimdiki adıyla Didim'e gelen Türklerin torunları, bugür duygusal bir etkinlik düzenledi. Dedelerinin Didim'de ayak bastıkları ilk yer olan ve bölge halkı tarafından Kovela Limanı olarak bilinen yerde denize çiçek barıkarak atamarını andı. 

Didim Rumeli Kültürünü Yaşatma ve Dayanışma Derneği Başkanı Muharrem Bilgin'in de katıldığı anma etkinliğine konuşan dernek yöneticisi Zübeyde Muslu Yalçın, "Dedelerimiz zor şartlarda denizden tekne ile gelerek burada bulunan iskeleye ayak basmışlardır. Bugün burada toplanıp, o çile çeken dedelerimizi rahmetle anıyoruz. Ruhları şad olsun" dedi. 

Ediz VERDİOĞLU / DİDİM (Aydın), (DHA)
Hürriyet: 
Didim'li Mübadiller Atalarını andı.. Didim'li Mübadiller Atalarını andı.. Reviewed by Mübadele Kusadasi on 23:50 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.